Olen saanu neulottua sen bambu-neuleen melkein valmiiksi. Vaikka tossa neuleessa ei ole kuin 2 saumaa niin on sen kappaleiden yhdistäminen taas vaikeeta. Huhuilen sitä ihanaa enkeliä joka tulis ja päättelis ton työn.

Uusi neule on sitten aloitettu. Sirdarin Just bamboo langasta uusimman modan lyhyt hihainen neule. Neulon ton pyörönä ja se meinaa sitten sitä säätöä. Katotaan meneekö hermot vai saanko tehtyä. Tänään töissä ollessa kovin mietin, että miten onnistuis tehdä neule ylhäältä alas. Sais tehdessä säädettyä leveyttä ja käytettyä kaiken langan hihoihin ja miehustaan. Alhaalta ylös tehdessä ei oikein voi samalla tavalla pituutta säätää. Tietenkin jos neulois ja purkais ja jatkais pituutta, mutta ei hermo riitä siihen. Katotaan nyt miten käy kun teen perinteisesti.

Kävin muuten tiistaina taas Jyväskylässä ja esittelin opinnäytetyöni koululla toisille. Oli kuulemma esityksessä kirjoitusvirheitä. No ne ei oo mitenkään yllätys mun tekstissä.
Koettakaa kestää.
Enää olis jäljellä kypsyysnäyte, siis tavallaan koe oparista. Pitäs olla oikee kielistä yms ohjeiden mukaan. Katotaan meneekö kerralla läpi. Mulla saattaa olla se lukihäiriö. Se esiin tyy erityisesti noissa yhdyssanoissa ynnämuussa kielijutuissa.

Tänään olen etsinyt kovasti neuletakki ohjeita lähinnä lehdistä. Tädillä oli 50-vuotisjuhlat tammikuussa. Keksin  antaa hänelle käytännön lahjan. Lahjakortin minun neulomaan neuleeseen. Siihen neuleeseen olen etsinyt kovasti niitä itseä innostavia malleja. Ja tietenkin tätini näköisiä malleja. Lanka on jo olemassa Novitan Nallea. se rajoittaa vähän mallin valintaa. Lähden huomenna kainuuseen vanhempieni luo Hyrynsalmelle. Ja samalla haen noi langat itselleni ja alan neulomaan tädin neuletta. Toivon mukaan olen löytänyt sellaiden mallin, jonka tätini tahtoo ja jonka minä jaksan neuloa. Nalle on nääs mun kestorajoilla. En mielellään neulo kovin ohuesta langasta isoja neuleita.